Pastridor verwelkomt virtuele assistent Jules

Jules helpt foodservice professionals met antwoorden op vragen over producten, recepten, bereidingen en trends
Pastridor, een merk van Lantmännen Unibake, schakelt een versnelling hoger in zijn dienstverlening aan klanten. Met ‘Jules van Pastridor’ krijgen bezoekers van de website 24/7 een antwoord op vragen over het bedrijf, de producten, recepten en markttrends. De virtuele assistent staat ook klaar met business- advies, en biedt culinaire inspiratie. Pastridor is het eerste merk in de bakkerijsector dat een dergelijke virtuele assistent inzet.
Tijdswinst & inspiratie
In de plaats van zelf op zoek te moeten gaan naar informatie zoals het suikergehalte van een hamburger bun, of hoeveel vezels de volkoren variant van de Naanta telt, kunnen klanten van Pastridor die vraag nu gewoon aan virtuele assistent Jules stellen. Ook op complexere vragen, zoals hoeveel producten je als foodtruck of koffiebar op voorraad moet hebben, of welke gerechten best passen bij de stijl van je horecazaak en het seizoen, weet Jules het antwoord.
Daarnaast geeft de virtuele assistent gebruikers ook interessante inzichten mee over de markt. Vragen in verband met de laatste trends, receptinspiratie en slimme keuken- en menutips worden meteen beantwoord. Dat levert klanten belangrijke inspiratie, tijdswinst en efficiëntie op – helemaal in lijn met de ambitie van Pastridor om het foodprofessionals makkelijker te maken.
Innovatie op basis van AI
Jules van Pastridor is ontworpen als een slimme chatbot, die door Pastridor getraind werd met talloze voorbeelden van conversaties, vragen en antwoorden. Voor de ontwikkeling werden Artificiële Intelligentie en Large Language Models zoals GPT-4 ingezet. Daardoor kunnen klanten met Jules communiceren in een normale conversatiestijl, leert de virtuele assistent van de gesprekken en worden de antwoorden steeds beter en creatiever. Zijn informatie haalt de assistent uit gegevens die beschikbaar zijn op de website van Pastridor en in productdocumentatie.
Klantervaring staat centraal
Uit onderzoek blijkt dat virtuele assistenten zoals Jules de klanttevredenheid met meer dan 80% kunnen verbeteren. Klanten worden immers sneller geholpen dan wanneer ze zelf op zoek moeten naar informatie, en op het moment dat hen het beste uitkomt. De medewerkers van de klantendienst van Pastridor kunnen zich dankzij Jules’ komst bovendien meer toeleggen op complexe vraagstukken en advies op maat, wat de klantervaring nog meer verbetert.
“Als bedrijf zijn wij voortdurend op zoek naar manieren om de dienstverlening aan onze klanten uit te breiden en hen echte meerwaarde te bieden. We zetten daarbij volop in op technologie en innovatie. Een oplossing zoals Jules past perfect in dat plaatje: onze virtuele assistent is 24 uur per dag beschikbaar, op werkdagen en in het weekend. Bovendien bezorgt hij ook snel antwoord op vragen waarvoor onze klanten niet per se de klantendienst contacteren”, zegt Pascal van Dooren, Digital Commerce Manager bij Lantmännen Unibake/Pastridor.
Jules van Pastridor is vanaf nu beschikbaar op de website. Ook andere tools zoals de Menu Matcher en Keukenhacks zijn daar te vinden.